Shop Mobile More Submit  Join Login
St. Abadeers: Gordon (Gordie) McCrea by MissPomp St. Abadeers: Gordon (Gordie) McCrea by MissPomp
Student Application for :iconst-abadeers:

Name: Gordon (Gordie) McCrea

Age: 17

Year: Junior

GPA: C Student

Possessions: Duffle bag (its like Mary Poppins bag, always full of random things he'll think he needs for the day lol), his ipod, food of any sort (mostly muffins or energy bars)

Gender: Male

Height: 6'3

Nationality: Scottish

Part-time Job: Works part time at his fathers construction company

Personality: One of the most friendliest jocks you'll ever meet. He usually a joker, always cracking jokes, a bit of a loud mouth (and curses some, whoops). He's not the brightest crayon in the box, but his determination and drive make up for it in the long run~

History/Bio: For the first 8 years of his life, Gordie and his parents lived in Scottland with his grandparents until his father decided to move to the US to start his own architectural business. Because of this, he can speak fluent Gaelic since his grandmother insisted he learn it. As a child, Gordie was rather shy, short and rather sickly. He was the type who, if someone had a cold, he was the first to catch it and the last to lose it. So naturally, he was picked on by the other kids, and more often than not, he'd go home beat up (he would be the one initiating the fights standing up for himself) This continued up until he hit the 7th grade, when puberty finally struck over the summer and now he towered over most of his class. Not that he minded. In fact, it gave him a new view on life (literally and figuratively) and now he was determined not to be the frail, shy kid that he was. He took an immediate affinity for sports and joined in as many of them as he could. And he began to work out almost religiously. He's a bit of a health nut because of it, but due to his sweet tooth, he will indulge in a candy bar once in a while ALL THE TIME. And despite having been bullied for so long, he never became bitter about it, and does not condone any bullying of the sort.

Likes: Sweets, muffins, working out, sports, games, going out, girls, music, History and Geography

Dislikes: Every class that isn't gym or history or geography, corn, getting sick

Classes: English, Geography, Home Ec, History, Woodshop

Clubs: ??

Sports Teams: Football, Boxing, Rugby, Wrestling, Lacrosse (Will add more when I think of it lol)

((OMG comparing this to my last au of Gordie.... dear lord the change OHO I'm so ashamed of it ))
Add a Comment:
 
:iconmisssnowbell:
MissSnowBell Featured By Owner Jan 21, 2013
(( would you wanna RP with my AU OC Colton?? :) ))
Reply
:iconask-raegan:
ask-raegan Featured By Owner Jan 9, 2013
((omg amazing xD can i try and rp with him? ovo i have one for my oc Tuko but i only have it on paper right now xD))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
LOL sure :aww:
Reply
:iconask-raegan:
ask-raegan Featured By Owner Jan 9, 2013
((okey ^u^ i was hoping to have him on the football team also xD))
Tuko:*The tall brown haired boy was sitting by himself in the Gym he sighed a bit leaning back and looks around as if waiting for someone*
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
Gordie: *walking into the gym, looking a bout quickly. He had misplaced a book and he couldn't figured where in the world he had left it. so he was retracing his tracks and he was hoping it would be somewhere in the bleachers* Ach... how could ah have forgotten mah book...god damn i'... *mumbling and grumbling to himself*
Reply
:iconask-raegan:
ask-raegan Featured By Owner Jan 9, 2013
*He turned his head and slightly waves to get Gordie's attention* Heya!.. *He points to the top of the bleachers where a book was sitting* that yours Dude..? *he stands up and gets it then Walks over Handing it to Gordie*
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
Gordie: *looks up when he was waved to and oh dear lord the relief he felt when he saw his book* Oh man.... bro yeh have nooo idea how grateful ah ahm tha' yeh found tha'... *goes over to him ad takes the book* thanks man.
Reply
:iconask-raegan:
ask-raegan Featured By Owner Jan 9, 2013
No Problem ..Gordie right..? *He smiles kindly* i've seen you during practice
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
Gordie: Yeah, tha's meh. Durin' practice? *chuckles* which one? Ah practice for a lo' o' things ^^;
Reply
(1 Reply)
:iconask-popcorn-princess:
ask-popcorn-princess Featured By Owner Jan 8, 2013  Student Artist
oh damn... gordie's attractive o-o}}
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
lol not bad for a ginger, right ;3
Reply
:iconask-popcorn-princess:
ask-popcorn-princess Featured By Owner Jan 8, 2013  Student Artist
he's a hunk.
<3
oh golly *fans self*}}
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
LOL big hunk o' Scotts right there >u<
Reply
:iconask-popcorn-princess:
ask-popcorn-princess Featured By Owner Jan 9, 2013  Student Artist
mmm. yuss xP}}
Reply
:iconsavagejubster:
SavageJubster Featured By Owner Jan 8, 2013  Hobbyist Artist
(( WRESYLINGGGAH, MOTHAFLIPPAH!!! ))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
He and Rut can be wrestling buddies :D
Reply
:iconsavagejubster:
SavageJubster Featured By Owner Jan 9, 2013  Hobbyist Artist
(( they totally will be. Rough buddies. Grabbing eachother without warning, giving eachother head-noggings and fake-wrestling ))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
[link] U3U
Reply
:iconaskprinceanarchy:
AskPrinceAnarchy Featured By Owner Jan 8, 2013
(Gordie just always a big ol' lovable guy ain't he? XD)
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
UvU what can I say? It's his gift XD
Reply
:iconaskprinceanarchy:
AskPrinceAnarchy Featured By Owner Jan 8, 2013
shalls we partakes in the act if the playing of roles :P
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
why yes sir, let us partake U3U
Reply
:iconaskprinceanarchy:
AskPrinceAnarchy Featured By Owner Jan 8, 2013
(sry for odd way of going into it, hobbit and long day)

Alan: *walking down the halls of St. Abadeer's, head down and headphones blasting music, not paying attention to where he's going*
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
Gordie: *Pretty much doing the same, except he was busy nomming away at a snicker bar he just bought and skipping through his playlist* Hmmm... no...nope....ugh why is this even in here....no no..omph!!!!! *while distracted, he had bumped into Alan, losing his snicker bar at the same time* ach! noooo D8 he loves his sweets mkay
Reply
:iconaskprinceanarchy:
AskPrinceAnarchy Featured By Owner Jan 8, 2013
Alan: Gah! *falters and steps on snack before falling* Ah bloody 'ell.
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
Gordie: *watches his candy bar fly across the air and then land on the floor only to get stepped on* ahhh man... there goes snack time... *he grumbled and turns to the other guy with a sheepish grin* Sorry abou' tha', man. Didn' see where ah was goin'... yeh ok?
Reply
(1 Reply)
:iconask-alicia-caramel:
Ask-Alicia-Caramel Featured By Owner Jan 8, 2013
asdfghjfsf he looks so cute ;v; ]]
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
d'oh >u< thanks!
Reply
:iconask-coffee-princess:
Ask-Coffee-Princess Featured By Owner Jan 8, 2013
((Oh goodness, what a cutie! :heart:
Would you like to RP? ouo))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
Thank you! And yes! I would love to! >u<
Reply
:iconask-coffee-princess:
Ask-Coffee-Princess Featured By Owner Jan 9, 2013
((Yay! ouo))
Kathlene: *walking around campus aimlessly, reading a book and mumbling to herself*
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
Gordie: *walking down the campus as well, well, running across it more like. He was going to be late to one of his club meetings (as usual) so he pressed for time. Unfortunately he took this time to reach in his duffle bag for something when he turned the corner and smacked into the unsuspecting Kathlene* OMPH!!
Reply
:iconask-coffee-princess:
Ask-Coffee-Princess Featured By Owner Jan 9, 2013
Kathlene: *she screams from surprise, drops her book and falls down on her butt* Ouch! *she recovers from her shock quickly, however, and looks up at Gordie from the ground* Oh gosh, I'm so sorry...! *looks around for her book while mumbling more apologies, though her words string together and she is practically impossible to understand*
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
Gordie: *Being a bigger person, he remained on his feet and watched the girl looking about for her book* Ach, sorry! Didn' see where ah was goin'! Here le' meh help yeh up! *holds out his hand*
Reply
:iconask-coffee-princess:
Ask-Coffee-Princess Featured By Owner Jan 9, 2013
Kathlene: No, i-it's okay, I'm fine. *finds her book, picks it up and jumps back on her feet* No n-n-need to worry. *her eyes dart from left to right, trying to find something to look at other than the person standing in front of her while she messes with her tie*
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
Gordie: Oh uh... ok then. *drops his hand back and stuffs it into his jacket* Yeh sure yeh're ok?? Ah knocked int' yeh pretty hard. *chuckles* people say ahm like a brick wall.
Reply
(1 Reply)
:iconaskspiritprincess:
AskSpiritPrincess Featured By Owner Jan 8, 2013
((gosh look how adorable he is. ;___; I wanna pinch his freckly cheeks))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
Please do! *pushes him towards you* Pinch away! :heart:
Reply
:iconaskspiritprincess:
AskSpiritPrincess Featured By Owner Jan 8, 2013
(( :D -pinches away- lol I wonder if Gordie will be someone's senpei. lol))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
omg gordie be sempai what XDDDD
Reply
:iconaskspiritprincess:
AskSpiritPrincess Featured By Owner Jan 9, 2013
lol he just seems like the type under-classmen would be like... see him, he's my senpai. if only senpai would notice me. XD))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 9, 2013
LOL omg they should've chosen a different senpai XDD
Reply
:iconask-abeline:
Ask-Abeline Featured By Owner Jan 8, 2013
For some reason, I want him to get in an epic cake fight in Home ec...))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
............. challenge accepted OUO
Reply
:iconask-abeline:
Ask-Abeline Featured By Owner Jan 8, 2013
Pfft oh dear))
Reply
:iconaskfionathegummi:
AskFionaTheGummi Featured By Owner Jan 8, 2013
Loe love loovvee him UuU. Your art has really improved.))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
; u ; dawwwwww thanks!!!
Reply
:iconladybugnoodles:
LadyBugNoodles Featured By Owner Jan 8, 2013
I wanna fluff his hair... * Q * -grabby hands-))
Reply
:iconmisspomp:
MissPomp Featured By Owner Jan 8, 2013
lol please do!! *pushes him to you* fluff away! >u<
Reply
:iconladybugnoodles:
LadyBugNoodles Featured By Owner Jan 9, 2013
Fluff, fluff, fluff! > w < -fluffs- just so darn fluffy~! ))
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
January 8, 2013
Image Size
603 KB
Resolution
900×1125
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,367 (1 today)
Favourites
76 (who?)
Comments
152
Downloads
4
×